Am sansa sa particip des la studii despre motivare si moralul angajatilor, pe grupe mici (pana la 20 de angajati) sau pe grupe mari (peste 2000 de angajati).
Inainte sa va enumerez care sunt factorii motivationali cel mai des intalniti in studiile mele am sa clarific un lucru: muncim pentru bani, cu ei platim facturi, cu ei platim rate, mergem in concediu, trimitem copii la scoala si cumparam cadouri pentru cei dragi, sunt un motiv clar, daca vrei sa ai angajati buni trebuie sa platesti mai mult decat media pe postul respectiv, dar sunt un factor motivational primitv, instabil si de scurta durata.
Avem bani? Ok, hai sa vedem ce altceva poate motiva un angajat:
– Leadership – suna clasic, asa este, oamenii sunt motivati atunci cand au o imagine clara a obiectivului general dar si feedback suficient pentru a performa corect
– Oportunitatea de a creste, de a te dezvolta – educatie formala, training, contact cu modele de succes si un drum in cariera cat mai clar
– Apartenenta – sa fii parte la ce se intampla, sa ti se comunice si sa intelegi deciziile managerilor tai, cum au fost luate acestea, sa fii informat despre locul tau si participatia la succesul echipei
– Controlul a ceea ce faci – obiective clare, masurabile, responsabilizare, posibilitatea de a participa la decizii si recunoastrea muncii bine facute
Ce poti face? Poti comanda un studiu de moral care iti va oferi o imagine complexa si corecta a ce se intampla in compania ta, te poti consulta cu oamenii din echipa, ii poti intreba ce ii motiveaza, ce i-ar ajuta sa isi faca treaba mai bine, ii poti include in sistemele decizionale.
Dragosh Stancu