Yahoo închide începând cu 8 Iulie 2013 clasicul AltaVista. Stirea pare doar o alta pagina din eforturile Yahoo de a își concentra eforturile pe produse și platforme care aduc profit, care produc bani.
Considerat un „Google” al vremurilor sale, chiar un brav deschizator de drumuri pentru acesta, atunci cand a apărut (1995), AltaVista reușea să indexeze un volum de 20 de milioane de pagini de internet, într-o eră în care un motor care indexa 2 milioane de pagini era considerat „avansat”.
AltaVista este un caz clasic de lipsa de inspiratie in business, desi a trecut pe la mai multi proprietari, desi motoarele de cautare incepeau sa isi arate utilitatea si mai ales potentialul economic, lovit si de cras-ul dotcom, clasicul motor de cautare ajunge la Yahoo, care il preia mai mult pentru tehnologia incorporată decât pentru brand în sine. În timp AltaVista a dus o luptă inegală cu Google, a pierdut utilizatori rând pe rând in favoarea noului motor de căutare care apreciau mai mult simplitatea in cautare oferită de Google, în defavoarea modelului mai rigid tip portal. Cu siguranta Yahoo sau Microsoft nu au anticipat forța și viteza loviturii Google, altfel ar fi cumpărat din timp AltaVista și i-ar fi alocat suficiente resurse.
Multe voci din internet condamnă stilul sintetic, impersonal al anuntului Yahoo, in care utilizatorii primesc recomandarea sa foloseasca Yahoo search. Un mod mai putin elegant de a îngropa un brand iconic al lumii virtuale de azi.
PS – Am vrut sa scriu un articol despre retragerea AltaVista și am folosit foarte mult Google – asta îmi demonstrează două lucruri – AltaVista ar fi putut fi un concurent serios pentru Google și adeverește verbalizarea numelui Google – când tot ce spunem despre căutare pe internet face referire la sau paralele cu Google.
La revedere AltaVista!
Articol preluat de pe www.dragoshstancu.ro .